środa, 18 maja 2011

Spotkania towarzyszące

W kwietniu przyszedł czas na włączenie do wspólnej pracy 3 grup wspomagających. Postanowiliśmy, że uczniowie z tych grup pracować będą nad 3 banerami wystawy prezentującymi najważniejsze dla miasta postacie, miejsca i wydarzenia.


        

Na kwietniowych spotkaniach uczniowie zastanawiali się nad taką formą przedstawienia tych zagadnień, która najbardziej  do nich przemawia i jest najatrakcyjniejsza. Każda z grup otrzymała 3 duże brystole symbolizujące banery oraz przykładowe zdjęcia postaci, miejsc i wydarzeń w różnych formatach. Przy wykorzystaniu tych materiałów oraz kolorowych kartek i flamastrów klasy projektowały, jak rozmieścić i według jakiego klucza ułożyć wybrane zdjęcia oraz jak powinny wyglądać podpisy do nich.


  


Przedstawiamy poniżej efekty pracy poszczególnych grup uczestniczących w spotkaniach.

Klasa Va ze Szkoły Podstawowej nr 12

Pionierami w wykonaniu tego trudnego zadania była klasa Va ze Szkoły Podstawowej nr 12. Nie obyło się bez ożywionej dyskusji i pojawiło się kilka bardzo ciekawych pomysłów. Efektem burzy mózgów z prawdziwego zdarzenia są przedstawione poniżej projekty plansz:

MIEJSCA
Klasa zdecydowała, że na środku planszy powinny znajdować się zdjęcia centrum miasta obrazujące je kiedyś i dziś (wybrany został Rynek chorzowski z otoczeniem). wokół tych dwóch fotografii klasa chciałaby umieścić inne miejsca tez pokazane jak wyglądały kiedyś i teraz opatrzone wspólnym podpisem.

POSTACIE
Klasa postanowiła, że wybrane ważne postacie z historii Chorzowa  powinny ułożone być chronologicznie z opracowanymi podpisami pod fotografią portretową.


WYDARZENIA
Najtrudniejsza część zadania dała bardzo zaskakujący, ale i zarazem niezwykle ciekawy pomysł na przedstawienie ważnych wydarzeń dla historii Chorzowa. Powstał projekt, by wydarzenia umieścić na rysunku drzewa, w którego korzeniach będą te najstarsze dające początek miastu. Na wyrastających gałęziach miałyby być przedstawione wydarzenia młodsze.


Klasa VI b ze Szkoły Podstawowej nr 15

Kolejną grupą była klasa VI b ze Szkoły Podstawowej nr 15. Zamieszczamy poniżej efekt prac tej grupy.

MIEJSCA
Najważniejsze wydarzenia klasa zdecydowała się  przedstawić w sposób uporządkowany: fotografia ilustrująca miejsce kiedyś i dziś, a obok opis tego miejsca.


POSTACIE
Dla planszy z postaciami uczniowie zaproponowali układ centralny z fotomontażem najważniejszych osób dla miasta w środku otoczony fotografiami portretowymi i podpisami wokół.


WYDARZENIA
Także i plansza z wydarzeniami została zaplanowana w uporządkowany sposób: poza fotografią i opisem wydarzenia uczniowie zaproponowali umieszczenie artykułu z ówczesnej gazety dla pokazania jego rangi.

Klasa IV b ze Szkoły Podstawowej nr 29

Trzecią grupą, która podjęła się wykonania tego kreatywnego ćwiczenia byli uczniowie klasy IV b ze Szkoły Podstawowej nr 29. Oto efekt końcowy ich wspólnej pracy:

MIEJSCA
Klasa zaproponowała wyszczególnienie centrum miasta (Rynek) poprzez zamieszczenie jego dawnej fotografii w centrum planszy. 

POSTACIE
Klasa zdecydowała się na przedstawienie najważniejszych postaci dla Chorzowa w sposób uporządkowany i jasny.
WYDARZENIA
Wydarzenia zostały przedstawione w formie schodów - chronologicznie ustawionych zdjęć i podpisów pokazując w ten sposób rozwój miasta.


Kreatywna praca grup zaowocowała ambitnymi pomysłami na przedstawienie na banerowej wystawie najważniejszych miejsc, wydarzeń i postaci dla Chorzowa. Teraz trzeba zdecydować i wybrać te, które są zarazem interesujące i czytelne. 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz