niedziela, 20 marca 2011

Wrażenia po pierwszym spotkaniu

Klasa Va ze Szkoły Podstawowej nr 1 w Chorzowie przesłała kilka wypowiedzi dotyczących wrażeń po pierwszym spotkaniu. Z wielką radością pozwalamy je sobie tu zamieścić.


Magda:
„Na początku byłam bardzo zdziwiona, że akurat nas wybrali. Wiem, że jesteśmy super klasą, ale nie wiedziałam, że aż tak. Bardzo polubiłam panią Magdę i Izę, zwłaszcza że mają na imię tak jak ja, czyli Magda Izabela. Myślałam, że spotkanie będzie nudne, ale jednak się myliłam.”

Kuba:
„Moim zdaniem spotkanie muzealne było ciekawe. Zachwyciła mnie wystawa harcerska. Dowiedziałem się wielu ciekawych rzeczy. Zainteresowała mnie też historia Królewskiej Huty, czyli dzisiejszego Chorzowa.”

Justyna:
„Moje pierwsze wrażenie ze spotkania w muzeum było bardzo przyjemne. Lubię poznawać historię Europy i Polski. Panie prowadzące opowiedziały nam o celach projektu. Mamy pierwsze zadanie domowe – przynieść jakąś ciekawą pamiątkę związaną z Chorzowem i opowiedzieć o niej”. 

Iwona:
„ Pani opowiadała nam m.in. o harcerzach w Chorzowie. Na wystawie najbardziej podobały mi się mundurki.”

Szymon:
„Gdy mieliśmy pierwszą lekcję muzealną, pani Magda rozdała nam teczki z identyfikatorami. Bardzo mi się podobały zdjęcia harcerzy i harcerek.”

Paulina M.:
„Na spotkaniu organizacyjnym bardzo mi się podobało. Są tam miłe panie. Pani Magda opowiadała co nieco o Chorzowie, a mnie bardzo interesuje historia Śląska. Ciekawa jestem, co będziemy robić na następnych spotkaniach. Mam nadzieję, że dalej będzie tak interesująco.”

Dawid:
„ Chorzów zmienia się na naszych oczach. Jak powiedział założyciel skautów Robert Baden Powell „Spróbujcie zostawić ten świat trochę lepszy, niż go zastaliście”. Chciałbym, żeby w naszym mieście wybudowano nowy stadion dla „Ruchu” i więcej boisk miejskich. Wydaje mi się, że ten program będzie fajny. PS Herbatka była dobra…”

Paulina G.
„ Dowiedziałam się, ze kiedyś mundurki harcerskie szyły mamy i dlatego jedna kieszonka była niżej niż druga. Rozmawialiśmy też o przeszłości, teraźniejszości i przyszłości. Ta lekcja bardzo mi się podobała”

Arek G.:
„ W sali związanej z harcerstwem były zdjęcia i kalendarz kieszonkowy pewnej harcerki, która, gdy wybuchła II wojna światowa, miała swoje urodziny, lecz tydzień później zginęła.”

Przemek:
„Najbardziej spodobało mi się, że na następnym spotkaniu ktoś nas odwiedzi. Nie mogę się doczekać następnego spotkania. Postaram się przynieść jakieś pamiątki”.

Nicola:
„Zdziwiło mnie, że pani Magda wie prawie wszystko o naszej przeszłości, teraźniejszości i przyszłości. Czeka mnie trudne zadanie. Muszę poszukać pamiątek związanych z Chorzowem.”

Agnieszka:
„Na początku nie wiedziałam, o co w tym programie chodzi, ale po pierwszym spotkaniu już rozumiem. Nasz Chorzów zmienia się na naszych oczach. Np. nasza szkoła nie miała dużej sali gimnastycznej, a teraz już ma - nowoczesną salę. Zmieniają się nazwy ulic, np. Chopina nazywała się kiedyś Szopena, a jeszcze wcześniej też Chopina. Moim zdaniem w Chorzowie jest za dużo banków, a za mało sklepów i to się powinno zmienić. Myślę, że będzie miło spotykać się z paniami Magda i Izą. Bardzo je polubiłam.”


II spotkanie odbędzie się 22 marca - rano nad różnymi sposobami przedstawiania historii miasta  będą pracować uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 1, po południu klasa IV b ze Szkoły Podstawowej nr 15.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz